11 bit studios miało 3,6 mln zł zysku netto, 5,04 mln zł zysku EBIT w III kw.

ISBNews
14.11.2018 17:47
A A A


Warszawa, 14.11.2018 (ISBnews) - 11bit studios odnotowało 3,6 mln zł zysku netto w III kw. 2018 r. wobec 0,83 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 5,04 mln zł wobec 0,67 mln zł straty rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 13, 9 mln zł w III kw. 2018 r. wobec 2,73 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2018 r. spółka miała 28,52 mln zł zysku netto w porównaniu z 0,56 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 59,62 mln zł w porównaniu z 11,4 mln zł rok wcześniej.

"Bardzo dobra sprzedaż 'Frostpunka' i 'Moonlightera' oraz gry 'This War of Mine', mimo że od jej premiery minęło już cztery lata, sprawiły, że w pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 roku nasza spółka miała 59,62 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli ponad pięć razy więcej niż rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł prawie 38,13 mln zł (w analogicznym okresie 2017 roku było to 3,69 mln zł). Zysk operacyjny zamknął się kwotą 35,22 mln zł (2,35 mln zł), a zysk netto aż 28,52 mln zł wobec 0,56 mln PLN straty przed rokiem. Nie musimy dodawać, że wypracowane rezultaty za I-III kwartał 2018 roku były rekordowe w historii 11 bit studios S.A. Równie rekordowe były posiadane przez spółkę zasoby pieniężne. Na koniec września 2018 roku 11 bit studios S.A. miało zgromadzone na kontach, lokatach bankowych oraz w obligacjach i jednostkach udziałowych TFI (o bezpiecznym profilu) ponad 61,67 mln zł. Do tej kwoty należy doliczyć 4,54 mln zł należności handlowych, które są na bieżąco konwertowane na gotówkę. To oznacza, że zasoby pieniężne 11 bit studios S.A. podwoiły się w porównaniu z początkiem bieżącego roku - czytamy w liście do akcjonariuszy. 

"Warto w tym miejscu przypomnieć, że tegoroczne wyniki uwzględniają m.in. wysokie tantiemy płacone producentowi 'Moonlightera', będące konsekwencją bardzo dobrej sprzedaży tej gry. Tantiemy, których wartość wyniosła już blisko 7 mln zł, skutkowały wyraźnym, w porównaniu z poprzednim rokiem, wzrostem kosztów usług obcych. Z kolei rosnące wynagrodzenia były pochodną papierowych rezerw tworzonych w związku z funkcjonującym w spółce programem motywacyjnym na lata 2017-2019. W wynikach za I-III kwartał 2018 roku wspomniane rezerwy miały wartość blisko 4,1 mln zł" - czytamy także. 

Spółka podała, że jej najważniejszym zadaniem jest obecnie produkcja gry o roboczej nazwie "Projekt 8", której budżet szacowany jest na ok. 20 mln zł. 

"Mocno wierzymy, że 'Projekt 8' stanie się kolejnym kamieniem milowym w rozwoju spółki. Mocno wierzymy też w dobrą premierę gry z naszego wydawnictwa, czyli 'Children of Morta', która to premiera planowana jest w pierwszych miesiącach 2019 roku. Zamierzamy też dalej rozwijać 'Frostpunka' oraz monetyzować 'This War of Mine' i tytuły z wydawnictwa, w tym 'Moonlightera' i 'Beat Copa'. Dywersyfikacja źródeł przychodów, co pokazują choćby nasze tegoroczne wyniki finansowe, ma stabilizujący wpływ na kondycję Spółki i jest jednym z ważniejszych elementów strategii" - podsumowano. 

11bit Studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w grudniu 2015 r.

(ISBnews)