Vivid Games pozyska ok. 2 mln zł na rozwój portfolio i promocję

ISBNews
20.03.2019 09:23
A A A


Warszawa, 20.03.2019 (ISBnews) - Vivid Games będzie miało blisko 2 mln zł nowych środków finansowych na rozwój portfolio oraz marketing i promocję nowych tytułów, podała spółka. Środki będą pochodziły ze sprzedaży przez członków zarządu na rzecz inwestora instytucjonalnego łącznie 1,5 mln akcji, podano także.

"Sukcesywnie zwiększamy skalę działalności. W 2018 r. odbyły się 3 premiery, a gry pobrane zostały łącznie 22 miliony razy. W 2019 r. plany są dużo ambitniejsze. Skokowy wzrost przychodów możliwy będzie dzięki dużo większej liczbie premier, coraz bardziej wydajnej monetyzacji oraz nakładom na marketing bezpośredni. Bieżące potrzeby operacyjne finansujemy z wpływów ze sprzedaży, jednak skuteczne realizowanie nowej strategii wymaga inwestycji. Uznaliśmy, że najszybszym sposobem na dokapitalizowanie firmy, będzie sprzedaż części naszych akcji i wprowadzenie pozyskanych środków do spółki" - powiedział prezes Remigiusz Kościelny, cytowany w komunikacie.

Członkowie zarządu zbyli na rzecz inwestora instytucjonalnego łącznie 1 500 000 akcji, podano także.

"Szczegółowe warunki finansowania określi rada nadzorcza, której posiedzenie odbędzie się w najwcześniejszym możliwym terminie. Dodatkowe środki wykorzystamy głównie na inwestycje związane z pozyskiwaniem nowych gier oraz działania marketingowe. Zwiększą one również stabilność finansową spółki. Na bieżąco analizujemy nasze potrzeby versus możliwości pozyskania dodatkowego finansowania" - dodał Kościelny.

Jak podaje spółka w ubiegłym tygodniu na rynek trafiła pierwsza gra w programie wydawniczym tytułów hyper-casual "Pocket Mini Golf", a 28 marca do dystrybucji trafi "Endless Lake". Jednocześnie Vivid Games poinformował, że w tym tygodniu do fazy soft-launch trafią kolejne 3 tytuły - "Skyward dash", "Slider Road" i "Crash Drivers". Pierwszą grą mid-core własnej produkcji zapowiedzianą na ten rok jest "Zombie Blast Crew", której premiera zaplanowana jest na III kwartał.

"Dywersyfikacja segmentów gier oraz modelu biznesowego (mikropłatności i wyświetlanie reklam), jak również znacznie większa liczba wydawanych gier dają nam znacznie większą szansę na powodzenie przy minimalizacji ryzyka" - podsumował Kościelny.

Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit "Real Boxing". Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.

(ISBnews)