CD Projekt wydał 60 mln zł na produkcję gier i nowych technologii w I półroczu

ISBNews
29.08.2019 18:32
A A A


Warszawa, 29.08.2019 (ISBnews) - Wydatki Grupy CD Projekt na produkcję gier i nowych technologii w I półroczu 2019 r. wyniosły 60 mln zł, co przełożyło się na skumulowane saldo nakładów na prace rozwojowe na koniec okresu w wysokości 292 mln zł, podała spółka.

"Wydatki grupy na produkcję gier i nowych technologii, w pierwszym półroczu 2019 r. wyniosły 60 mln zł, co przełożyło się na skumulowane saldo nakładów na prace rozwojowe na koniec okresu w wysokości 292 mln zł. W czerwcu po raz drugi w historii grupy, wypłacona została dywidenda w wysokości 101 mln zł (poprzednio w 2017). Stan gotówki i lokat na koniec okresu sprawozdawczego wyniósł 530 mln zł" - czytamy w komunikacie. 

CD Projekt wydał na produkcję gier i nowych technologii 25 mln zł w I kw. 2019 r.

W I połowie 2019 r. grupa wypracowała 214,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, co przełożyło się na 51,7 mln zł zysku netto.

"Największy wpływ na osiągnięty w pierwszym półroczu wynik niezmiennie miała świetna sprzedaż Wiedźmina 3. To potwierdza nasze przekonanie, że warto inwestować w tworzenie jak najlepszych gier, które dzięki swej jakości sprzedają się przez wiele lat. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku gracze kupili nawet więcej kopii trzeciej części Wiedźmina niż w analogicznym okresie zeszłego roku" - powiedział wiceprezes ds. finansowych Piotr Nielubowicz, cytowany w komunikacie. 

"Od strony marketingowej pierwsze półrocze spędziliśmy na intensywnych przygotowaniach do kampanii promocyjnej, a w szczególności do czerwcowych targów E3. Dzień przed targami zaprezentowaliśmy składy pudełek z grą, ogłosiliśmy datę premiery oraz udział Keanu Reevesa. W tym samym momencie uruchomiliśmy preordery. Na samych targach pokazywaliśmy fragment Cyberpunka, który cieszył się ogromnym powodzeniem i przywiózł z tegorocznego E3 85 nagród i wyróżnień" - dodał prezes Adam Kiciński.

Podczas targów E3 oraz późniejszego gamescomu, przeprowadzone zostały dziesiątki pokazów fragmentu gry, w których oprócz partnerów biznesowych oraz mediów, mogli uczestniczyć wszyscy odwiedzający targi. W sumie w trakcie obu wydarzeń grę obejrzało ponad 19 000 osób, dodano w informacji. 

W marcu zapowiedziany został Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana w wersji na smartfony. Jeszcze tej jesieni gra będzie dostępna na iPhone'ach, a w dalszej kolejności wydana zostanie wersja na smartfony z systemem operacyjnym Android. W sierpniu ogłoszona została także data premiery gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na Nintendo Switch. Tytuł w wersji na tę konsolę ukaże się już 15 października tego roku.

W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria "Wiedźmin", obecnie trwają prace nad "Cyberpunk 2077".

(ISBnews)