Red Dev Studio zakończy etap planowania gry 'Project X' do 30 września br.

ISBNews
10.07.2020 13:42
A A A


Warszawa, 10.07.2020 (ISBnews) - Red Dev Studio kontynuuje przygotowania do rozpoczęcia produkcji dużego tytułu o roboczej nazwie "Project X". Zgodnie z harmonogramem, etap planowania gry zakończy się do 30 września br., podała spółka. Do tego czasu spółka sfinalizuje także budżet i finansowanie "Projectu X". Aktualnie zespół pracuje nad wysokobudżetowym projektem - "Lovecraft Tales", którego premiera planowana jest na II kwartał 2021 roku.

"Ze względu na duże zainteresowanie rynku tematem zapowiedzianej przez nas dużej produkcji pod roboczym tytułem - 'Project X', informujemy, że nie jest nim wysokobudżetowy projekt o nazwie 'Lovecraft Tales', nad którym pracujemy. Dziś mogę zdradzić, że 'Project X' będzie naszą największą produkcją. Tak jak zapowiadaliśmy, środki na realizację gry chcemy pozyskać od zewnętrznych inwestorów. Jej produkcję rozpoczniemy po zakończeniu prac nad grą 'Drill Deal', co według aktualnych planów powinno nastąpić do końca września br." - powiedział prezes Red Dev Studio Wojciech Sypko, cytowany w komunikacie.

W czerwcu br. Red Dev Studio podpisało list intencyjny ze studiem No Gravity Games na stworzenie i wydanie produkcji "Lovecraft Tales". To projekt osadzony we wszechświecie Lovecrafta, który przeniesie graczy do świata przygody w półotwartym świecie. Fabuła gry inspirowana jest "Szeptem w ciemności" H.P Lovecrafta. Gra zostanie wydana w II kwartale 2021 roku na platformie Steam, w następnej kolejności dostępna będzie w wersji na konsole Nintendo Switch. Budżet projektu to ok. 250 tys. zł, przypomniano.

"Gra umożliwia nam wygenerowanie istotnych przychodów, a co równie ważne, daje unikalną szansę nabycia nowych kompetencji przydatnych w produkcji kolejnych tytułów, w tym 'Project-u X'. Niewątpliwie oba tytułu będą 'perełkami' w naszym portfolio" - dodał prezes.

Red Dev Studio podkreśla, że konsekwentnie realizuje strategię zakładającą dywersyfikację źródeł przychodów poprzez wprowadzanie w kolejnych miesiącach do sprzedaży co najmniej jednej nowej własnej gry. Ponadto studio ma w planach stworzenie portfolio co najmniej 12 niskobudżetowych gier oraz tworzenie w każdym kolejnym roku 1-2 gier o budżecie w przedziale od 100 do 150 tys. zł, a także możliwość produkcji gier współfinansowanych przez osoby trzecie, podsumowano.

Red Dev Studio prowadzi działalność na rynku gier wideo, skupiając się na produkcji gier na komputery stacjonarne oraz urządzenia mobilne. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od września 2019 r.

(ISBnews)