Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Warszawa, 18.12.2017 (ISBnews) - Bloober Team oczekuje, że gra ?>observer_" będzie sprzedawać się na dobrym poziomie w długim terminie, wynika z wypowiedzi przedstawicieli spółki.

"Warto pamiętać, że nasze gry to tzw. evergreeny - sprzedają się systematycznie. '>observer_' sprzedaje się bardzo stabilnie, a na wishlistach jest umieszczony w liczbie setek tysięcy. Obecna konwersja z list życzeń wynosi ok 7% i oczekujemy, że będzie rosnąć. Rynek gier jest nasycony, w szczególności w przypadku PC, ale zainteresowanie naszą grą ? zobrazowane wishlistą - jest duże i oczekujemy zwiększonego zainteresowania tytułem przy kolejnych poziomach cenowych" ? powiedział CFO Bartosz Częścik podczas konferencji.

"Oczekujemy, że promocja filmu '>observer_' pozwoli nam dotrzeć do świadomości graczy nastawionych na produkcje AAA. Przykłady adaptacji filmowych innych mediów (książka, komiks) wskazują na wielokrotne zainteresowanie oryginałem" ? wyjaśnił CFO spółki.

Gra ">observer_", dotychczas największy hit krakowskiego Bloober Team, doczeka się realizacji filmowej. Firmą odpowiedzialną za cały proces produkcji filmu na podstawie gry krakowskiego studia będzie hollywoodzka wytwórnia Zero Gravity.

Częścik dodał, że Bloober Team nadal realizuje marketing Observera wspólnie z wydawcą gry - Aspyr Media Inc. w USA. Ponadto cały czas pojawiają się także recenzje gry, "w istotnych tytułach".

W połowie sierpnia Bloober Team, wspólnie z Aspyr, wypuścił na rynek grę ">observer_".

"Końcówka roku dla tytułów taki jak nasz przynosi zazwyczaj bardzo duże wpływy w związku z wyprzedażami. My dotychczas nie przecenialiśmy bardzo '>observera_' (dotychczasowe obniżki nie przekraczały z reguły 20%). Na nadchodzącej świątecznej wyprzedaży nie będziemy agresywnie przeceniać. Chcemy zadbać o długi ogon przychodowy" - dodał prezes Piotr Babieno.

Według słów przedstawicieli spółki, dominującą platformą sprzedaży tytułów studia są i pozostaną konsole, a PC może stanowić ok. 30% sprzedaży.

W pipeline gier są: Legacy of Fear Legacy na Nintendo Switch, a także Medium i dwa niezapowiedziane jeszcze tytuły na duże platformy.

"LoF Legacy jest zaplanowany jest na I kwartał 2018 r. Premiery kolejnych tytułów zostaną określone dokładnie wtedy, gdy uznamy, że jest najlepszy okres do ich dystrybucji. Będziemy współpracować z Sony, Microsoft i Valve aby uzyskać jak najlepszą monetyzację" - zapowiedział Babieno.

Dodał, że bardzo studio bardzo liczy na Layers of Fear Legacy. "Jest to czymś nowym dla nas. Nintendo Switch osiągnęła już sukces rynkowy, a sprzedaże innych gier są bardzo zachęcające. Nasza gra jest specjalnie przygotowana na Switch, trafiamy do nowej grupy docelowej" - podsumował CFO spółki.

Bloober Team to niezależny producent gier wideo, założony w 2008 r. Spółka jest notowana na NewConnect od czerwca 2011 r.

(ISBnews)

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem